I'll be your superwoman

Ibland får man se en och annan sak här i livet som lär en betydelsen av dubbelmoral! Det kan nog vara något av det värsta som finns i mitt liv, tyvärr, men det finns även i ditt liv, kanske inte hos dig, inte hos mig heller, men hos de personerna du omger dig med. För länge sedan visste jag inte att ordet "dubbelmoral" existerade, jag visste inte betydelsen av ordet, jag visste ingenting, undra varför? Jag använde det inte, det existerar inte inom mig. det var inte förän på svenskalektionerna jag lärde mig om ordet dubbelmoral, och nu ser jag onödigt många personer använda det såkallat flitigt, inte ordet, utan själva betydelsen av ordet.

Nog om dubbelmoral och allt sånt c r a p, det är en typ av "i-lands problem" som vi har, störa oss på onödiga saker och ting i livet, medan det faktiskt finns de som har det mycket jobbigare på vår jord. De flesta av mina tankar går just nu till alla som drabbats av naturkatastrofen, jordbävning samt tsunami. Jag känner mig hjälplös, och det är den värsta känslan jag någonsin kan uppleva, hjälplösheten. Jag kan inte hjälpa till i situationen hur mycket jag än vill, jag vill hjälpa alla som inte har det bra på vår en och samma jord, men jag kan inte, och att skicka ett antal nollor till ett bankkonto som sedan skall fördelas till de som har det värst får mig inte att lätta på samvetet heller, jag vill ge ett handtag.

En person som fått upp sina ögon för det, vad det nu kan vara, som håller på att hända med vår gjort, som redan händer och som kommer att fortsätta hända, är självaste Sabrina KingQueen Petrini. I sin blogg skriver hon ett antal vettiga rader om hur vi fortsätter att förstöra vår jord trots att det är inbankat i våra huvudet sedan barnsben att man inte ska förstöra vår jord! Istället för att skriva om vad hon gjort idag, måste göra lista, och borde gjort lista och alla andra små i-lands problem som vi har, som till exempel jag skrev om just, dubbelmoral, så tar hon tag och skriver om något som faktiskt påverkar alla, dig mig och din granne.
Hon har så otroligt rätt och jag tycker att det är mer än grymt att KingQueen vill nå ut och få sin röst hörd genom att vara medveten om vad som pågår med jorden, och hon skrev en sak, något jag inte hade inte kunnat säga bättre själv; "I think that earth is defending itself from us right now and the universe is mad at us."
Det är sant, det här är vårt straff för hur vi behandlar jorden, naturkatastroferna som varit och som kommer att kommer, för det kommer komma fler, är inte något annat än ett straff. Head´s up people, ta tag i detta!

In med er och läs hennes blogg på; http://www.kingqueen.me/



xox - another but same

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0